• Jonas WE Andersson hör hemma på Bastugatan i Stockholm och är stolt pappa till döttrarna Siri Edit, 20 och Beatrix Ingeborg Matilda, 8.

  •  

     

    UPPDRAGSGIVARE

    Boxer, Teracom, Visual Cast Media, NDS Interactive TV, Armémuseum, Kanal 5, SVT, Statens försvarshistoriska museer, X-spray Microparticles,  LOS Danmark, Flygvapen-

    museum, Oude Bonnefanten Museum, Ericsson, British Airways, Ulrich Fiedler Galerie, Bundmedia, Agency.com, Visionik, Ymer Projekt, Kanal 9, Ståhl fastigheter, Unga Klara, Berghs Communication, Reboot Danmark, Målaremästarnas Riksförening, Strix Television, Looft Reklam, Kajsas Konditori, Chorus, Music Choice, Stockholms Universitet, Vero Moda, Cay Bond, Anna Kraitz, ÅD-Tryck, TV1000, Natur-

    skyddsföreningen, JKL, Angela van Dogh, Boxer Digital TV, Folkvillan, Nordic Blues Sushi.

  • Page 1 of 212

    ARMÉMUSEUM

    Grafisk identitet och profilprogram för Armémuseum i Stockholm. Webbplatser utformades i samarbete med Mogul.

    ”Jag fick en ny grafisk profil till Armémuseum. Jag är mycket nöjd. 10 av 10”

    Staffan Forssell, Museichef, Armémuseum

     

    Under sommaren 2009 framkom det i media (DN, SvD, TV4 och SVT), att Armémuseum – med ny grafisk profil – som enda museum i Stockholm hade fått ökad publiktillströmning (+37%), samtidigt som de flesta andra museer erfor en 20 till 40-procentig minskning, som en direkt följd av återinförda entréavgifter.

    AM1